Sokakban felmerül a kérdés, hogy mi történik akkor, ha már nem fizette be egy ideje valaki a lakáshitelét, valamint arra, hogy ennek mik lehetnek a további következményei, mikor jut el a lakáshitel tartozás behajtásáig az ügylete?
Nos, ezt bankja válogatja, nincs két egyforma bank és ügylet, de összességében elmondható, hogy főleg a pénzügyi válság óta a bankok jóval türelmesebbek és megértőek az ügyfelekkel, de be kell látnunk, hogy ez sem tarthat a végtelenségig, és ezt a türelmet nem szabad kihasználni, sőt, arra kell felhasználni, hogy közösen, együtt egy olyan megoldást találjunk ki, mely középtávon is mindkettőnk érdekeit szolgálják.
Sajnos a bank nyújtotta lehetőségekkel nagyon sokan nem élnek, és megvárják, amíg a bank eladja az ügyletüket egy behajtó cégnek, miután nem tudta az ügyfelet rábírni a fizetésre. Sajnos szomorú, hogy nagyon sok ilyen ügyfél nem hallgat a bankra, és tényleg arra van bizonyos esetekben szükség, hogy a bank együttműködő, udvarias kérései nem segítenek, és egy kemény, szinte fenyegetőző stílusra van ahhoz szükség, hogy az ügyfél egyáltalán leüljön a bankkal a saját lakáshitel ügyletének problémáit megbeszélni. És ez még a jobbik eset.
Ugyanis ha ez sem sikerül, akkor a bank felmondja a lakáshitelt, és eladja egy behajtó cégnek. Innentől fogva az ügyfél már nem lesz jogviszonyban a bankkal, hanem a behajtó céggel, mivel ők vették meg a felmondott lakáshitelt. Ezt a bank megteheti, milyen lakáshitel szerződésben van egy passzus ami kifejezetten a nemfizetés jogkövetkezményivel foglalkozik. Sajnos az ügyfelek többsége ezt csak elolvassa, átfutja, de nem értelmezi, és fel van háborodva ha eladják a felmondott szerződését, miközben ez eddig is lehetséges lett volna.