Lakáshitel reklám a válság óta egyre kevesebb. Sajnos a 2008-ban beütött pénzügyi globális válság és recesszió a hitelezést abszolút lefékezte és befagyasztotta. Az utóbbi egy-két évben tapasztalható minimális változás a tekintetben, hogy Magyarországon a deviza alapú lakáshitel állomány jelentős részének bedőlése miatt a bankok forint alapú lakáshiteleket kezdtek el hirdetni.
A legtöbb lakáshitel reklám most már nem csak arról szól, hogy egyik vagy másik pénzintézet adott esetben felkínálja saját lakáshitel konstrukcióját felvételre, hanem ajánlathoz kapcsolja őket. A legjobb példa erre a kamattámogatott lakáshitel, vagy egy bizonyos kikötés mely esetén a lakáshitel kamata alacsonyabbá válik. Ilyen kikötés lehet, hogy annál a banknál vezessük a bankszámlánkat, ahol felvesszük a lakáshitelt, vagy annál a banknál legyen élő szerződésünk csoportos beszedési megbízásra - melyből általában legalább kettőt kérnek.
Lakáshitel reklám olvasása esetén legyünk tekintettel arra, hogy felhívják a figyelmünket, hogy az adott információ nem számít nem teljes körű felvilágosításnak, mely nem azt jelenti, hogy hazudnak, hanem azt, hogy egy húsz másodperces reklámblokk alatt nem tudják az összes információt leközölni. Többek között olyat nem, hogy a lakáshitel igénylő adott banki besorolás alapján kaphat kamatkedvezményt, melyet egyénre lebontva állapítanak meg.
Minden bank más és más, de tény, hogy minél magasabb havi rendszeres jövedelemmel rendelkezünk, és minél többen szerepelnek a hitelügyletben, illetve, minél többet ér a jelzálogul szolgáló ingatlan, annál jobb besorolást kaphatunk, annál kevesebb lesz a havi törlesztő részletünk is.