Lakáshitel szerződés kötéséhez be kell fáradni abba a bankfiókba, ahol a lakáshitelt fel kívánjuk venni. Érdemes előre, telefonon vagy email-ben időpontot foglalni, hiszen, akár feleslegesen is bemehetünk, amennyiben nincs ott az a lakáshitel ügyintéző, akivel érdemben tárgyalni tudnánk a feltételekről, és a dokumentumokról, amikre szükség lesz az igénylés alatt.
Miután leadtuk a lakáshitel felvételéhez az összes papírt, a banknak legalább 2 hétre van szűksége, hogy feldolgozza azokat, kiszámolja a lakáshitel törlesztő részletét, és megírja a szerződés tervezetet. A szerződéskötéskor minden a lakáshitelben szereplő adósnak, adóstársnak, zálogkötelezettnek és kezesnek jelen kell lennie, valamint az összes leadott dokumentumot le kell legalább két tanúval tanúztatni.
A lakáshitel szerződés példányait közokiratba kell foglalni közjegyző előtt. Miután minden papír kész és minden alá van írva, a pénzintézet – ahol a lakáshitelt igényeltük – folyósítja a hitel összegét általában arra a bankszámlaszámra, amit annál a banknál kell vezetnünk ahol felvesszük a lakáshitelt. Esetenként kérvényezhetjük, hogy ne egy összegben, hanem szakaszosan folyósítsák a pénzt.
Néha kérhetjük a bankot arra is, hogy ne bankszámlára utalja a bank a lakáshitel összegét, hanem készpénzben adja oda, vagy nekünk, vagy annak kitől az ingatlant megvásároltuk. Fontos, hogy a szerződés minden példányáról pénz folyósításáról minden dokumentumot őrizzünk meg egészen a lakáshitel futamidejének végéig, arra az esetre, ha bármiféle módosítást szeretnénk kérvényezni a jövőben.